Stop przemocy!

Co daje firmie odpowiednia strategia rozwoju?

2015-01-24 | Michał Bogucki

frazy kluczowe: promocja, pr, public relations

Każda firma, która dopiero zaczyna swoją działalność musi zadbać o odpowiednią reklamę, która pozwoli jej zdobyć klientów a tym samym pozycję na rynku. Oprócz marketingu kluczową rolę odgrywają strategia rozwoju. Powinna ona powstać na długo przed zarejestrowaniem firmy. Zazwyczaj strategie rozwoju umieszczane są w biznesplanie lub tworzone są osobne dokumenty, których głównym tematem jest rozwój firmy.

Dlaczego warto zaplanować rozwój przedsiębiorstwa?
Jeżeli firma stoi w miejscu inne firmy w końcu ją przegonią i zajmą jej miejsce. Właśnie dlatego tak ważne jest opracowywanie strategii przedsiębiorstwa. Dzięki rozwojowi firma może dopasować się do sytuacji rynkowej, wyjść na przeciw konsumentom oraz utworzyć silną pozycję na rynku.

Jak stworzyć strategię rozwoju?
Przede wszystkim musimy ustalić przedmiot działalności naszej firmy. Musimy wiedzieć co chcemy robić, na jakim rynku i do jakich klientów chcemy trafić. W ten sposób określimy w jakim kierunku będzie kierowała się nasza firma. Musimy również ustalić czy istnieje możliwość poszerzenia działalności w dwóch dziedzinach:
1) Usługi/produkty - jeżeli nasza firma jest firmą usługową ustalmy czy w najbliższych latach będzie istniała możliwość poszerzenia zakresu usług. Podobnie jest z firmą usługową, która może zaplanować, że po jakimś okresie czasu pojawią się dane produkty.
2) Rynki - warto zaplanować obszar działania firmy. W strategii rozwoju możemy ująć czy planujemy ekspansję na rynki zagraniczne jeżeli nasza działalność jest ogólnopolska lub czy planujemy rozszerzenie działalności na całą Polskę jeżeli nasza firma działa lokalnie.

Oprócz tego warto zaplanować zatrudnienie, dostawców lub liczbę potencjalnych klientów.Dzięki temu nasza firma będzie mogła odnieść sukces. Warto dowiedzieć się więcej na stronie www.instytut-ipc.pl/strategie.html.